5 wskazówek komunikacji niewerbalnej, których należy być świadomym

Komunikacja nie jest tak prostym tematem, jak mogłoby się wydawać.

Jeśli myślisz, że komunikacja polega tylko na słowach, które mówisz, brakuje ci ogromnej części układanki.

Skuteczna komunikacja obejmuje kilka tematów parasolowych, a komunikacja niewerbalna jest jednym z nich.

Komunikacja niewerbalna obejmuje takie obszary jak:

  • Wysokość głosu
  • Szybkość mówienia
  • Ton głosu
  • Głośność głosu
  • Gesty, które wykonujesz rękami
  • Twój wyraz twarzy
  • Język ciała
  • Jak blisko stoisz lub siedzisz od osoby, która mówi
  • Jak wyglądasz, np. czy jesteś ubrany w sposób odpowiedni do rodzaju prowadzonej rozmowy.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, dlaczego komunikacja niewerbalna jest tak ważna.

Źródło - https://balancedworklife.com/nonverbal-communication/

Podczas gdy wiele niewerbalnych wskazówek działa bezwiednie, istnieją takie, które są ważniejsze od innych, jeśli chodzi o to, jak postrzegają Cię osoby, z którymi rozmawiasz. Jeśli siedzisz przy biurku i rozmawiasz z pracownikiem, chcesz, aby wiedział, że go słuchasz, nawet jeśli jest to osoba, z którą pracujesz na co dzień. Jeśli nie, to konflikt może powstać konflikt, ponieważ ta osoba czuje, że nigdy nie słuchasz tego, co ma do powiedzenia. W rezultacie, morale i szczęście w miejscu pracy spadają dość szybko.

Z tego powodu świadomość tego, w jaki sposób coś mówisz i jak twoje ciało mówi za ciebie, jest równie ważna jak słowa, które wybierasz. Dotyczy to również spotkań lub dyskusji przy stołach w sali konferencyjnej, zwłaszcza z zewnętrznymi agencjami, klientami i kontrahentami.

5 ważnych wskazówek dotyczących komunikacji niewerbalnej

Podczas gdy cała komunikacja niewerbalna odgrywa pewną rolę, niektóre z nich są bardziej oczywiste niż inne.

  1. Kontakt wzrokowy - Bardzo ważne jest, abyś utrzymywał kontakt wzrokowy, kiedy do kogoś mówisz. Jeśli patrzysz wszędzie poza nią, być może na ścianę, podłogę, drzwi lub swój telefon, osoba ta dość szybko stanie się sfrustrowana. Oczywiście, to niegrzeczne, aby nie zwracać uwagi na kogoś, kto mówi, ale jeśli jest to ktoś, z kim pracujesz regularnie i współpracować z biurka projektanta, relacje między wami będzie skręcić kwaśny dość szybko. To samo można powiedzieć o robieniu dobrego pierwszego wrażenia na gościach - kontakt wzrokowy pokazuje, że zwracasz uwagę i to jest minimum, na które zasługują.
  2. Ogólny język ciała - Twój język ciała mówi za Ciebie i może zaprzeczać słowom, które wypowiadasz mówiąc jeśli obie strony nie pasują do siebie. Z tego powodu upewnij się, że twój język ciała jest pozytywny i nie jest zamknięty. Unikaj krzyżowania rąk w poprzek ciała, wiercenia się, odwracania ciała od osoby, z którą rozmawiasz, i unikania kontaktu wzrokowego, jak wcześniej.
  3. Ton Twojego głosu - Niech za przykład posłuży tutaj sarkazm. Możesz powiedzieć słowa, które są całkowicie przyjemne i oznacza z pozytywnym, ale jeśli dodać sarkastyczny ton do słów, biorą na zupełnie inne znaczenie i pokazać drugiej osobie, że jesteś być może jest mściwy i nie znaczy, co mówisz. The tone głosu jest czymś, na co należy bardzo uważać, ponieważ jest to jedna z głównych barier komunikacyjnych i coś, co większość ludzi łatwo odbiera.
  4. Szybkość głosu - Jeśli mówisz zbyt szybko, możesz być zdenerwowany lub możesz kłamać. Jeśli mówisz zbyt wolno, możesz sprawiać wrażenie znudzonego lub nieposiadającego zbyt dużej wiedzy na dany temat. Utrzymuj równe tempo mówienia i poziom.
  5. Twój wyraz twarzy - Niektórzy ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, co robi ich twarz, kiedy mówią! Czy jesteś jedną z tych osób? Możesz być cringing lub ciągnąc niezainteresowaną twarz bez wiedzy i to będzie szybko powiedzieć osobie, z którą rozmawiasz, że nie jesteś zainteresowany tym, co mówią. Możesz również uśmiechać się do siebie, myśląc o czymś innym, a to pokazuje, że znowu nie zwracasz uwagi. Zwróć uwagę na swoją mimikę twarzy, w przeciwnym razie, możesz spotkać się z pytaniem "co to za spojrzenie?".

Niezależnie od tego, czy dyskutujesz wokół mebli w sali konferencyjnej, czy siedzisz w swoim fotelu biurowym, świadomość komunikacji niewerbalnej jest równie ważna jak komunikacja werbalna.

Powiązane artykuły

Kontakt

Telefon: 503-458-238

Email: kontakt@startuproadshow.pl

Adres

00-008 Warszawa 
ul. Tarnowska 4 

Godziny pracy

pn - pt 8:00 - 16:00 

Misja firmy

Zajmujemy się doradztwem w urządzaniu przestrzeni biurowych. Na naszej stronie znajdziecie Państwo wiele ciekawych i przydatnych artykułów związanych z organizacją przestrzeni  biurowej i ergonomią pracy. Zapraszamy do miłej lektury!

Polecamy